Website index | Forum index | FAQ | Zoeken | Gebruikerslijst | Profiel | Bekijk profiel | Log in om je privé berichten te bekijken | Inloggen/Registreer
Harde schijf
Bekijk je berichten - Berichten sinds laatste bezoek
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Evilgamerz.com - Forum Forum Index // Hardware: Cpu's, mobo's, memory en hifi
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kobrakai
Hardcoreposter
Hardcoreposter

Rating: 17
BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 3:29 pm    Onderwerp: Harde schijf Reageer met quote
Zinds ik maar een 200GB harde schijf heb die nu zo'n beetje tog wel vol zit, zat ik er zo aan te denken om er eentje van 320GB bij te doen (alle 2 intern dus)

Maar ik heb een paar vraagjes.
-Kan ik mijn nieuwe harde schijf als 'master' gebreuken?
-Zo ik op wat voor'n manier dan ook mijn progamma's/spellen kunnen verplaatsen van HD?
-Maakt het uberhaupt wel uit of ik mijn nieuwe HD als master doe of niet?
Terug naar boven
Z@3 Redrum
Evil Gamer
Evil Gamer

Rating: 0
BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 3:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote
Ja kan, maar waarom niet als Slave? Dat heeft geen extra performance winst over het algemeen. Je hebt dus wel IDE blijkbaar, waarom niet een SATA schijf (als je die mogelijkheid hebt)? Spellen en programma's kan je niet zomaar verplaatsen naar een andere schijf. Je kunt wel ghosten en de schijf overkopieren als je dat wilt natuurlijk, maar afzonderlijke programma's zorgen voor problemen (register indexeringen kloppen niet meer etc.). Laatste vraag: zoals ik zei in feite, nee, maakt niet uit. Master is er meer voor om daar je OS op te zetten, al hoeft dat niet eens. Gaat er maar om dat de BIOS niet ziet dat ze beide op hetzelfde kanaal staan, verder biedt het niets extra's.
Terug naar boven
Kobrakai
Hardcoreposter
Hardcoreposter

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 3:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote
Wat is het verschil dan precies tussen een gewoone HD en een SATA HD?
Terug naar boven
Kont
Evil Gamer
Evil Gamer

Rating: 31
BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 4:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote
Gewone HD bedoel je zeker IDE mee, SATA HD is vele malen sneller(ofja, het zou echt vele malen sneller moeten zijn maar zoveel merk ik er niet van). Bijvoorbeeld met bestanden overzetten enzo, zou SATA veel sneller moeten zijn. Dat is het ook wel, maar om het nou spectaculair te noemen.
Terug naar boven
-=SN][PER=-
Evil Gamer
Evil Gamer

Rating: 51
BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 4:43 pm    Onderwerp: Reageer met quote
S-ata is niet sneller vind ik...
Terug naar boven
Kobrakai
Hardcoreposter
Hardcoreposter

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 4:44 pm    Onderwerp: Reageer met quote
Oh.. Das dan wel jammer.. Want mijn moederbord ondersteund geen SATA
Terug naar boven
Z@3 Redrum
Evil Gamer
Evil Gamer

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 4:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote
SATA vind ik wel sneller. Ik merkte het wel op m'n oude PC op zich dat Windows wel wat sneller geladen werd. Het is daarnaast ook wel een stuk mooier in de kast dan die lelijke IDE kabels, maar goed, als je er toch al 1 hebt is dat niet zo'n probleem. Welk merk pak je overigens? Seagate, Hitachi? Ik zou die nl aanraden... Maar dat is mijn persoonlijke mening. Voor de snelheid moet je voor Maxtor of Western gaan. Al zou ik persoonlijk nooit Maxtor pakken, maar dat blijft mijn mening.
Terug naar boven
Kobrakai
Hardcoreposter
Hardcoreposter

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 4:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote
Er zit al een Maxtor in. Waar ik tog wel erg tevreden mee ben. Maar ik zat er overna te denken om een Western te nemen. Ik hoor er best veel goeds over.
Terug naar boven
Z@3 Redrum
Evil Gamer
Evil Gamer

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 9:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote
Western zijn op zich wel goede schijven en ook erg snel op zich. Sneller dan de Seagates over het algemeen.
Terug naar boven
BarthezZ
Evil Gamer
Evil Gamer

Rating: 39
BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 9:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote
jeroen geef eens een bron ipv je ongefundeerde info die gedeeltelijk niet klopt
Terug naar boven
wiebl
Elite
Elite

Rating: 42
BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 10:32 pm    Onderwerp: Reageer met quote
ik denk dat het info is gebaseerd op eigen ervaringen en misschien die van vrienden.
Terug naar boven
Z@3 Redrum
Evil Gamer
Evil Gamer

BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 10:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote
BarthezZ schreef:
jeroen geef eens een bron ipv je ongefundeerde info die gedeeltelijk niet klopt

Heb ik al vaak zat gezegd. Als ik van mensen hoor en ook zelf op mijn stage zie dat er zo'n 20 schijven zijn germa't per jaar, dan zegt mij dat genoeg. Als het onderhand een feit is dat er nooit Maxtor schijven in servers worden gepropt, zegt mij dat genoeg over de stabiliteit van het merk. Ik hoef geen feite daarvoor te hebben, als ik het toch zelf zie en hoor van ervaren mensen (die al jaren in het vak zitten), dan is dat voor mij genoeg reden om zoiets te delen. Je hoeft het niet aan te nemen. Ik zal vooral ook niet zien dat Maxtor-bezitters mij gelijk geven, dat is nooit het geval. Als Seagate zou crashen zou ik het ook toegeven. Ik heb zelf ook al 'n Maxtor schijf in m'n eigen PC zien crashen, dat bevestigt nogmaals al het gezegde voor mij, en dat na 'n maand of 2. Daarmee zeg ik ook totaal niet dat bij iedereen Maxtor schijven crashen, maar een groot aantal naar mijn mening wel. Dat zie je bij Seagate, Hitachi en Western toch wel een stuk minder, maar dat kan ook aan Limburg liggen of zo...
Terug naar boven
BarthezZ
Evil Gamer
Evil Gamer

Rating: 39
BerichtGeplaatst: Di Mrt 06, 2007 11:37 pm    Onderwerp: Reageer met quote
dan levert maxtor gewoon de brakke troep aan limburg Razz

ik heb ongeveer een even balans aan maxtor, wd en seagate schrijven die sterven, uit verschillende serie's etc.
en ik vertrouw jou niet Wink maar, ik zou wel geen maxtor meer nemen vanwege het brakke nforce verhaal enzo :p
Terug naar boven
-=SN][PER=-
Evil Gamer
Evil Gamer

Rating: 51
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 9:07 am    Onderwerp: Reageer met quote
Ik heb al 4 jaar maxtor en nooit een gecrashte gehad... Alleen 1 die het niet meer deed toen ik hem van het dak liet vallen Rolling Eyes (Don't ask Razz)
Terug naar boven
Vinpower
Evil Gamer
Evil Gamer

Rating: 25
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 07, 2007 9:53 am    Onderwerp: Reageer met quote
Het leuke is dat die maxtor schrijven gewoon door seagate worden geproduceerd Razz
Terug naar boven

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Evilgamerz.com - Forum Forum Index // Hardware: Cpu's, mobo's, memory en hifi Tijden zijn in GMT + 1 uur

Pagina 1 van 2
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende