| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Baas
Administrator

|
Geplaatst: Za Mrt 10, 2007 8:27 pm Onderwerp: Wat moet een RTS-game volgens jou echt hebben? |
|
|
|
| Makers van RTS-games proberen altijd wat te bedenken om zich te onderscheiden van de rest. Welke mogelijkheiden moeten er volgens jou minimaal in een game zitten en wat zou je nog een keer willen zien? |
|
| Terug naar boven |
|
|
Voltrix
Evil Gamer

|
Geplaatst: Za Mrt 10, 2007 8:59 pm Onderwerp: |
|
|
|
RTS Game moet hebben?
Upgrades (wapens/armor upgraden) , verschilende rassen en wel gebalanseert, een groot arsenaal aan wapens + voertuigen + gebouwen , hide and seek systeem, dat mensen zich kunnen verstoppen achter een muurtje bijv.
zulke dingen voor mij |
|
| Terug naar boven |
|
|
-=SN][PER=-
Evil Gamer

|
Geplaatst: Zo Mrt 11, 2007 11:03 am Onderwerp: |
|
|
|
| Ik zou nog weleens een mix willen zien van fps en RTS. Dus dat je eerst een basis bouwt en dat je dan op een gegeven moment kan kiezen of je een poppetje wil besturen. En verder vind ik het leuk als een RTS via een tijdlijn gaat. |
|
| Terug naar boven |
|
|
The Grimreaper
Moderator

|
Geplaatst: Zo Mrt 11, 2007 11:08 am Onderwerp: |
|
|
|
| -=SN][PER=- schreef: | | Ik zou nog weleens een mix willen zien van fps en RTS. Dus dat je eerst een basis bouwt en dat je dan op een gegeven moment kan kiezen of je een poppetje wil besturen. En verder vind ik het leuk als een RTS via een tijdlijn gaat. |
RTS en FPS samen is er d8 k bij commando's strike force en de oude game uprising.
K zou wel meer verplaatsbare gebouwen willen, zoals bijv. in starcraft met de terrans. OF dat je net als de GLA in C&C generals via een tunnel met een groot leger (total war-serie leger) in 1x een verrassingsaanval kan doen |
|
| Terug naar boven |
|
|
Baas
Administrator

|
Geplaatst: Zo Mrt 11, 2007 11:21 am Onderwerp: |
|
|
|
| -=SN][PER=- schreef: | | Ik zou nog weleens een mix willen zien van fps en RTS. Dus dat je eerst een basis bouwt en dat je dan op een gegeven moment kan kiezen of je een poppetje wil besturen. En verder vind ik het leuk als een RTS via een tijdlijn gaat. |
een tijdje geleden kreeg ik een game opgestuurd waar dat in zat, ancient wars sparta geloof ik.
alleen was dat wel tijdelijk, als speciale kracht |
|
| Terug naar boven |
|
|
Necrocide07
Elite

|
Geplaatst: Zo Mrt 11, 2007 3:27 pm Onderwerp: |
|
|
|
| The Grimreaper schreef: |
RTS en FPS samen is er d8 k bij commando's strike force en de oude game uprising.
K zou wel meer verplaatsbare gebouwen willen, zoals bijv. in starcraft met de terrans. OF dat je net als de GLA in C&C generals via een tunnel met een groot leger (total war-serie leger) in 1x een verrassingsaanval kan doen |
savage was een mix tussen rts en fps dacht ik |
|
| Terug naar boven |
|
|
Kont
Evil Gamer

|
Geplaatst: Zo Mrt 11, 2007 4:35 pm Onderwerp: |
|
|
|
| Ja klopt, Savage was een mix daartussen. Was wel een grappige game, maar dat switchen tussen builden en dat fps ging ten koste van het bouwen. Dus kreeg je uiteindelijk toch weer dat FPS gedoe. |
|
| Terug naar boven |
|
|
wiebl
Elite

|
Geplaatst: Vr Apr 06, 2007 2:09 am Onderwerp: |
|
|
|
ontopic: wat ik in een RTS wil zien is overzichtbare wereld, minimap, upgrades, unlocks (comm. center nodig om tech building te maken etc.), omgeving gebruiken (bijv. gebouw innemen of brug kapot kunnen maken), resources verzamelen.
sorry dat ik een vrij oud topic weer open maar ik had hem nog niet eerder gezien en wilde er graag op reageren |
|
| Terug naar boven |
|
|
Voltrix
Evil Gamer

|
Geplaatst: Vr Apr 06, 2007 8:07 am Onderwerp: |
|
|
|
Wat ik ook wil zien is dat je onverwachts hulp of juist tegestand krijgt van 'verstopte' terroristen/burger ofzo
(is geen oud topic:P) |
|
| Terug naar boven |
|
|
Vinpower
Evil Gamer

|
Geplaatst: Vr Apr 06, 2007 8:22 am Onderwerp: |
|
|
|
| kijk eens naar C&C3, alles wat daar in zit moet een rts hebben!!! C&C3 heeft echt een hoog verslavingsfactor... kijk naar supreme commander dat is best wel vet.. maar ja het raakt me toch niet. |
|
| Terug naar boven |
|
|
-=SN][PER=-
Evil Gamer

|
Geplaatst: Vr Apr 06, 2007 9:38 am Onderwerp: |
|
|
|
| Denk dat Supreme command meer is voor de mensen die zich echt helemaal in een spel willen verdiepen en alle kneepjes willen leren kennen. C&C is meer vertrouwt en speelt makkelijker. |
|
| Terug naar boven |
|
|
Tailchakra
Trainee

|
Geplaatst: Wo Mei 23, 2007 3:38 pm Onderwerp: |
|
|
|
SC is meer voor de mensen die in grotere velden wilt spelen, en een ECHTE oorlog wilt beginnen.. C&C is meer closecombats en snelle actie hou ik wel van  |
|
| Terug naar boven |
|
|
Kont
Evil Gamer

|
Geplaatst: Wo Mei 23, 2007 8:00 pm Onderwerp: |
|
|
|
| Geef mij maar CoH, dat is tenminste niet alleen maar rushen maar is tactiek een must. |
|
| Terug naar boven |
|
|
wiebl
Elite

|
Geplaatst: Wo Mei 23, 2007 8:17 pm Onderwerp: |
|
|
|
| Tailchakra schreef: | SC is meer voor de mensen die in grotere velden wilt spelen, en een ECHTE oorlog wilt beginnen.. C&C is meer closecombats en snelle actie hou ik wel van  | anderhalf maand later... *let op de datum v/d laatste reactie!* |
|
| Terug naar boven |
|
|
Z@3 Redrum
Evil Gamer

|
Geplaatst: Wo Mei 23, 2007 8:43 pm Onderwerp: |
|
|
|
| Hmmm, had dit topic niet eens gezien volgens mij. Maar Kont, wat is er zo goed aan Company of Heroes? Vind die game wel aardig maar vrij overrated. Het is ook niet echt 'n RTS eigenlijk. Dan vond ik toch THQ's Supreme Commander veel beter. Dat spel baseert zich op zulke grootse veldslagen. Daarom vind ik het misschien nog steeds wel een van de beste RTS-games tot dusver. Jammer dat het spel grafisch wat tekort doet en zoveel geheugen en grafische kracht trekt. |
|
| Terug naar boven |
|
|