| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Gebruik jij nog een CRT Monitor? |
| Ja |
|
61% |
[ 11 ] |
| Nee |
|
38% |
[ 7 ] |
|
| Totaal aantal stemmen : 18 |
|
Duke
Evil Gamer

|
Geplaatst: Di Sep 04, 2007 9:27 pm Onderwerp: Gebruik jij nog een CRT-monitor? |
|
|
|
Een poll op zijn tijd is altijd wel interessant. Hierbij de volgende vraag:
Gebruik jij nog een CRT monitor? Ik niet meer. Ik zelf ben ongeveer 1 jaar geleden overgestapt naar een TFT Monitor. Maar de kleuren op een CRT zijn nog altijd perfect, en daar kunnen nog steeds weinig TFT's aan tippen. Maar ben toch wel blij dat ik de overstap heb gemaakt naar TFT. Scheelt gewoon enorm veel in ruimte, en het staat ook mooier. |
|
| Terug naar boven |
|
|
Z@3 Redrum
Evil Gamer

|
Geplaatst: Di Sep 04, 2007 9:42 pm Onderwerp: |
|
|
|
| Heb het jaren gebruikt, heb het nu op m'n 2e PC zitten, waarop ik eigenlijk alleen nog maar VNC. Ik heb nu een 20 inch TFT monitor van Samsung (206BW) en als ik dan terug ga op die 17 inch vierkante monitor (CRT), dan is het echt negatief wennen. TFT is zo ideaal als je het even gebruikt, maar goed, na 'n tijdje hecht je weinig waarde meer aan de verbeteringen en wil je weer groter. 20 inch vind ik inmiddels ook niet meer overgroot of zo. Enig nadeel is dat je dan ook weer hogere resoluties dan 1680x1050 moet gaan draaien, nogal zwaar. |
|
| Terug naar boven |
|
|
Hansie
Godlike

|
Geplaatst: Di Sep 04, 2007 10:24 pm Onderwerp: |
|
|
|
| Zit nog steeds met een Iiyama Vision Master pro 450 die nog steeds voldoet |
|
| Terug naar boven |
|
|
Sphinxx
Evil Gamer

|
Geplaatst: Wo Sep 05, 2007 1:48 pm Onderwerp: |
|
|
|
gebruik denk ook al een jaartje een TFT, en het bevalt me tot nu toe prima, en het ziet er natuurlijk mooier uit  |
|
| Terug naar boven |
|
|
-=SN][PER=-
Evil Gamer

|
Geplaatst: Wo Sep 05, 2007 1:59 pm Onderwerp: |
|
|
|
| Hansie schreef: | | Zit nog steeds met een Iiyama Vision Master pro 450 die nog steeds voldoet |
Hier ook, heb er nog een tijdje 2 gebruikt, maar die staat nu aangesloten op me 2de pc. CRT ftw  |
|
| Terug naar boven |
|
|
Voltrix
Evil Gamer

|
Geplaatst: Wo Sep 05, 2007 2:18 pm Onderwerp: |
|
|
|
Ik had een klote CRT monitor waarbij mijn broertje met een sterke magneet ging kloten... dus toen ik mijn lcd'tje had was ik tevreden en ook nog mooier ruimte besparend idd |
|
| Terug naar boven |
|
|
BarthezZ
Evil Gamer

|
Geplaatst: Wo Sep 05, 2007 2:35 pm Onderwerp: |
|
|
|
| Heb nu nog een Iiyaam LF704U (Vision Master 1404) maar ga asap op zoek naar een degelijk TFT'tje want krijg nu zo nu en dan glitches in mn beeld (veroorzaakt door mn monitor) |
|
| Terug naar boven |
|
|
Django Steenbrink
Advanced

|
Geplaatst: Wo Sep 05, 2007 2:58 pm Onderwerp: |
|
|
|
| Ja tuurlijk , vindt het toch wel beter en scherper. |
|
| Terug naar boven |
|
|
The Grimreaper
Moderator

|
Geplaatst: Wo Sep 05, 2007 4:57 pm Onderwerp: |
|
|
|
| Nee, toen mijn oude CRT op het punt stond om definitief de geest te geven, en ik een nieuwe monitor nodig had, heb ik besloten om een TFT te kopen. was ook nog redelijk geprijst toendertijd. |
|
| Terug naar boven |
|
|
Koen
Evil Gamer

|
Geplaatst: Wo Sep 05, 2007 9:24 pm Onderwerp: |
|
|
|
jup, 19inch zwarte vision master 1451  |
|
| Terug naar boven |
|
|
BlackD3M0n
Advanced

|
Geplaatst: Vr Sep 07, 2007 12:05 pm Onderwerp: |
|
|
|
| 21 inch CRT^^ heb geen geld voorTFT, en het bevalt me nog steeds, dus maakt ook niet zo heel veel uit |
|
| Terug naar boven |
|
|
Snackpens
Hardcoreposter

|
Geplaatst: Vr Sep 07, 2007 1:23 pm Onderwerp: |
|
|
|
| 19" Iiyama CRT hier. Werkt nog prima dus voorlopig niet van plan om een nieuwe te kopen. Ook al neemt het een flinke bak ruimte in. |
|
| Terug naar boven |
|
|
Baas
Administrator

|
Geplaatst: Vr Sep 07, 2007 7:16 pm Onderwerp: |
|
|
|
| pas had ik m'n oude windows bak tegelijk met m'n MacBook aanstaan, dus een 13,3" LCD-scherm naast een 17" CRT. Dat verschil zie je echt als je gaat kijken naar helderheid en kleuren. Scheelde echt heel veel in het nadeel van de CRT. |
|
| Terug naar boven |
|
|
Duke
Evil Gamer

|
Geplaatst: Vr Sep 07, 2007 7:31 pm Onderwerp: |
|
|
|
De licht opbrengst van een TFT is inderdaad een stuk hoger dan dat van een CRT. Heb mijn TFT scherm op het Internet-profiel staan, dat is kwa helderheid / contrast precies goed voor mij. Er zit ook nog een game profiel op, maar dat is echt úber fel. Doet pijn aan m'n ogen dan.  |
|
| Terug naar boven |
|
|
DonDijon
Hardcoreposter

|
Geplaatst: Vr Sep 07, 2007 8:05 pm Onderwerp: |
|
|
|
| ik heb een TFT scherm , een acer 19" scherm. was in die tijd DUUR |