Website index | Forum index | FAQ | Zoeken | Gebruikerslijst | Profiel | Bekijk profiel | Log in om je privé berichten te bekijken | Inloggen/Registreer
overclocken
Bekijk je berichten - Berichten sinds laatste bezoek
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Evilgamerz.com - Forum Forum Index // Hardware: Overclocking/tweaking
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
SpawN
Evil Gamer
Evil Gamer

Rating: 35
BerichtGeplaatst: Vr Nov 18, 2005 9:15 pm    Onderwerp: overclocken Reageer met quote
Ik heb zoals een aantal weten een ontzettende old-timer.. Embarassed
ik weet verder nog niet echt veel van computers, en ben in de leer..
nu wil ik weten of, en hoe ik mijn pc kan overclocken..

Hier mijn uber pc: Confused

kunnen jullie mij helpen?

(geen gezeik btw, want ik weet er dus echt bijna niks van! als je denkt: pff heb geen zin om die noob te helpen, reageer dan aub ook niet! alvast bedankt Smile )
Terug naar boven
Neo Genesis
Hardcoreposter
Hardcoreposter

Rating: 12
BerichtGeplaatst: Vr Nov 18, 2005 9:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote
tip:

spaar eerst tot je genoeg geld hebt om eventueel beschadigde spullen te vervangen
(beter nog: koop een nieuwe pc, want deze kan je niet genoeg overclocken om de huidige games te kunnen trekken, en gebruik je oude pc om ermee over te clocken, test pc dus)
Terug naar boven
SpawN
Evil Gamer
Evil Gamer

BerichtGeplaatst: Vr Nov 18, 2005 9:19 pm    Onderwerp: Reageer met quote
Gaat er veel mis de 1e keer dan? Mr. Green

En nee, ik verwacht ook niet dat ie dat gaat trekken Mr. Green hahaha totaal niet!
maar hij mot iig iets beter..

En ik koop btw begin januari een nieuwe pc, maar mag ik iig alvast uitleg? Smile
Terug naar boven
Sphinxx
Evil Gamer
Evil Gamer

Rating: 84
BerichtGeplaatst: Vr Nov 18, 2005 9:49 pm    Onderwerp: Reageer met quote
Whahah dees moet je met de jumpers overklokken, hahah zo oud is ie Mr. Green aansteker Mja ik weenie of het bij oude PC ook nog gewoon kan door de FSB te verhogen. te warm zal ie ook wel niet worden, maar of je geheugen mee wil is ook nog een vraag. voor de rest weet ik er nix over te zeggen, denk dat koen/deadflames hier wel meer van weten.
Terug naar boven
Kont
Evil Gamer
Evil Gamer

Rating: 31
BerichtGeplaatst: Vr Nov 18, 2005 10:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote
Haha, hoezo zo'n topic had ik nooit van jouw pc verwacht Spawn Mr. Green Ik heb dat ding helaas in het echt gezien, heb er zelfs mee gewerkt, vreselijk Razz Wink

Anyways, ik denk ook niet dat het echt veel zin heeft om em over te clocken nu Mr. Green Zie dat je 1 AGP slot hebt, misschien kan ik daar die oude VGA indouwen die ik nog heb, weet alleen niet wat je er nu in hebt zitten Razz

Overclocken kan je wel proberen, mocht je het echt willen. Maar dan heb je wel het risico dat er dus wel iets misgaat en je helemaal niks meer hebt.
Terug naar boven
SpawN
Evil Gamer
Evil Gamer

BerichtGeplaatst: Za Nov 19, 2005 9:04 am    Onderwerp: Reageer met quote
Mja kan dan denk ik beter wachten tot ik mn nieuwe pc heb, dan kank deze flink verneuken Mr. Green
Terug naar boven
Z@3 Redrum
Evil Gamer
Evil Gamer

Rating: 0
BerichtGeplaatst: Za Nov 19, 2005 12:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote
Denk dat je die ook wel via de FSB kan overclocken, weet je al hoe je in je bios komt etc? Via jumpers overclocken (dip switches?) hoeft niet meer bij die mobo's lijkt mij. Kijk eerst maar eens wat je allemaal in je BIOS zoal kunt instellen.
Terug naar boven
SpawN
Evil Gamer
Evil Gamer

BerichtGeplaatst: Zo Nov 20, 2005 12:41 pm    Onderwerp: Reageer met quote
Ik weet hoe je in de bios komt ja..
maar verder kom ik ook niet Confused
Terug naar boven
Z@3 Redrum
Evil Gamer
Evil Gamer

BerichtGeplaatst: Zo Nov 20, 2005 6:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote
nou, kijk eens wat er allemaal staat en wat je allemaal kunt, kun je de FSB al opschroeven?
Terug naar boven
Yorick
Elite
Elite

BerichtGeplaatst: Di Nov 22, 2005 7:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote
Ik heb nog een ouwer beestje (+/- 10jr), wil hem overclocken maar weetnie goe hoe te beginne. kan iem mij helpe? Neutral Mr. Green
Ik zou graag alles der uit hale! Want kheb hem maar een paar maande meer nodig

Laatst aangepast door Yorick op Wo Nov 23, 2005 2:16 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Terug naar boven
Sphinxx
Evil Gamer
Evil Gamer

BerichtGeplaatst: Di Nov 22, 2005 8:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote
10 Jaar oud? Hmm dan denk ik wel dat je met switches etc moet gaan klooien Razz
Terug naar boven
Koen
Evil Gamer
Evil Gamer

Rating: 81
BerichtGeplaatst: Di Nov 22, 2005 8:28 pm    Onderwerp: Reageer met quote
ja met die jumpers en switches idd, staat meestal aan binnenkant van kast wel getekend Smile
Terug naar boven
Sphinxx
Evil Gamer
Evil Gamer

BerichtGeplaatst: Di Nov 22, 2005 9:17 pm    Onderwerp: Reageer met quote
hahah zou er op die kast nog een Turbo knop zitten?!? Mr. Green
Terug naar boven
Yorick
Elite
Elite

BerichtGeplaatst: Wo Nov 23, 2005 2:04 pm    Onderwerp: Reageer met quote
Aan den binnekant staat der niets... Ik wil wel met de jumpers ed klooien maar ge moet mij wel precies uitlegge hoe en der zit geene turbo meer op (gelukkig!!!!) Cool
Terug naar boven
[DemoniC][EVL]
Evil Gamer
Evil Gamer

BerichtGeplaatst: Wo Nov 23, 2005 2:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote
Yorit schreef:
Ik heb nog een ouwer beestje (+/- 10jr), wil hem overclocken maar weetnie goe hoe te beginne. kan iem mij helpe? Neutral Mr. Green
Ik zou graag alles der uit hale! Want kheb hem maar een paar maande meer nodig[/u]

Als ie al zo oud is valt er niks extra's meer uit te halen. Zeker niet iets wat je zult merken. Je had vroeger bij de 486 e.d. ook wel wat magere overclock mogelijkheden, maar daar zit echt niks tussen wat hem zelfs maar 5% effectief sneller zal laten lopen. Waren altijd van die dingen als van 66 naar wel 70Mhz. Of als ie turbo heeft, maar zo te lezen niet, van 66 naar 100MHz. Hoe dan ook, dat soort dingen heeft totaal geen nut voor hedendaagse dingen, zelfs niet echt voor oude proggies enzo.
Terug naar boven

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Evilgamerz.com - Forum Forum Index // Hardware: Overclocking/tweaking Tijden zijn in GMT + 1 uur

Pagina 1 van 4
Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4  Volgende