Gast | Inloggen | Registreer
Een 'Gast' bezit beperkte rechten.
Word lid voor alle mogelijkheden.
LVL0 

0%
Bewerk forum profiel | Bewerk site profiel
Bekijk je forum profiel | Gastenboek:
Log in om je privé berichten te bekijken
Inloggen/Registreer
7900GT of 7950 GT?
Bekijk je berichten - Berichten sinds laatste bezoek
Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Evilgamerz.com Forum Index // Hardware: Videokaarten, beeldkannonnen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ErnieCool
Evilgamer
Evilgamer

Rating: 116
BerichtGeplaatst: Di Aug 22, 2006 8:00 pm    Onderwerp: Reageer met quote
hmm na nog eens wat meer gelezen te hebben neig ik toch naar de x1900xt, het is een feit dat ie beter was, maar ik vroeg me dus af of het de extra 50 euro waard was. Ik hoor de meeste mensen toch een stuk positiever over de x1900xt en het schijnt dat er veel problemen zijn met de 7900 GT(X).

Quote:
Een tijdje geleden werd op het forum bekend dat verscheidene GeForce 7900-GPU's problemen gaven, waarbij het voornamelijk ging om problemen met de 7900GT en de 7900GTX. Deze problemen bestonden uit artifacts op het scherm, terwijl in vele gevallen de kaart niet eens overgeklokt was. Op de rest van het Internet zijn echter legio fora te vinden die het tegendeel beweren, namelijk dat de problemen het meeste optreden bij 7900GT(X)-en die pre-overclocked zijn door de fabrikant (zoals XFX, Asus, e.d.)

nu is de 7900 GT die ik wou halen dus van asus, dus dit is dan ook wel reden om gewoon voor de x1900xt te gaan.
verder:
Quote:
Op een aantal vlakken heeft ATI een streepje voor op nVidia; zo zijn de videomogelijkheden volgens onze tests nog wat beter en kan ATI als enige HDR rendering in combinatie met FSAA (Full Scene Anti-Aliasing) toepassen binnen 3D-games. Nu steeds meer games HDR beginnen te ondersteunen is dat toch zeer belangrijk.

Benchmarks:
http://www.hardware.info/nl-NL/articles/am5nY2pqZA/nVidia_GeForce_7900 _GTXGT_en_7600_GT_Test/4

de x1900xt haalt op 3dmark05 toch ruim 2500 punten meer dan de 7900gt.
ook op 3dmark06 zit ie steeds een stuk erboven.
daarnaast is de x1900xt op vrijwel elke benchmark (op doom 3 engine na dan Razz) 10 tot 20 fps sneller.

al met al lijkt het me de extra 50 euro atm wel waard.

ErnieCool bezit de volgende gaming platformen:
Terug naar boven
DonDijon
Hardcoreposter
Hardcoreposter

Rating: 6
BerichtGeplaatst: Vr Aug 24, 2007 11:15 pm    Onderwerp: Reageer met quote
als je het geld heb zou ik het doen
Terug naar boven

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Evilgamerz.com Forum Index // Hardware: Videokaarten, beeldkannonnen Tijden zijn in GMT + 1 uur

Pagina 2 van 2
Ga naar Pagina Vorige  1, 2