Website index | Forum index | FAQ | Zoeken | Gebruikerslijst | Profiel | Bekijk profiel | Log in om je privé berichten te bekijken | Inloggen/Registreer
Hirsch Ballin wil geweld in games aanpakken
Bekijk je berichten - Berichten sinds laatste bezoek

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Evilgamerz.com - Forum Forum Index // Dagelijks nieuws
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Duke
Evil Gamer
Evil Gamer

Rating: 14
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 7:23 pm    Onderwerp: Hirsch Ballin wil geweld in games aanpakken Reageer met quote
LUXEMBURG - Minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie wil strengere regels voor gewelddadige video- en computerspelletjes voor kinderen. Hij heeft geen vertrouwen meer in zelfregulering en de „goede voornemens” bij verkopers en fabrikanten.

Verkopers die willens en wetens gewelddadige spelletjes aan (te) jonge kinderen verkopen, zullen via het strafrecht harder worden aangepakt, aldus Hirsch Ballin. „We zijn in Nederland het stadium voorbij dat we er op vertrouwen dat alles wel op zijn pootjes terechtkomt”, aldus de minister woensdag in Luxemburg waar hij met collegaministers bijeen is.

Hirsch Ballin steunt de pogingen van EU-voorzitter Duitsland om te komen tot een nieuwe, kritischer aanpak. Volgens hem zijn de schadelijke effecten van extreem geweld voor kinderen inmiddels genoegzaam bekend.

De classificaties op de spelletjes blijken bovendien vaak averechts te werken. Waarschuwingen voor geweld, of leeftijdsadviezen, zijn voor kinderen soms juist een reden een spelletje te kopen in plaats van dat ze er weg van blijven.

Bron: Telegraaf.nl

Zucht, daar gaan we weer hoor. Moeten race games dan ook niet aangepakt worden omdat deze een slecht voorbeeld voor het rijgedrag laten zien? Rolling Eyes

Echter ben ik het hier wel mee eens:

Quote:
Verkopers die willens en wetens gewelddadige spelletjes aan (te) jonge kinderen verkopen, zullen via het strafrecht harder worden aangepakt

Maar dit argument slaat werkelijk nergens op:

Quote:
Hirsch Ballin steunt de pogingen van EU-voorzitter Duitsland om te komen tot een nieuwe, kritischer aanpak. Volgens hem zijn de schadelijke effecten van extreem geweld voor kinderen inmiddels genoegzaam bekend.

Zijn die bekend dan? Voor zover ik weet zijn er tientallen onderzoeken geweest die hebben uitgewezen dat meer dan 80% van alle gamers het verschil weet tussen fictie en realiteit. Dus dat slaat nergens op vindt ik. Natuurlijk zal er altijd een kleine groep zijn die na verloop van tijd dat verschil niet meer kan zien, maar moet je iedereen dan over een kam scheren? Nee, dat vindt ik niet.
Terug naar boven
Baas
Administrator

Rating: 0
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 8:24 pm    Onderwerp: Reageer met quote
Men neemt als voorbeeld de extreme gevallen (Columbine, etc.), maar als je het mij vraagt lag het in die gevallen niet aan de invloed van games, maar aan de geestelijke gesteldheid van de personen. En daar kun je niks aan doen.

Er zijn meer mensen die zich fatsoenlijk blijven gedragen, waarom zou je dan voor die uitzonderingen iets verbieden?
Terug naar boven
Sphinxx
Evil Gamer
Evil Gamer

Rating: 45
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 10:07 pm    Onderwerp: Reageer met quote
Ik vind het BS dat gamen aanzet tot geweld. Bekijk het zo, _ALS_ een game je zou aanzetten tot geweld/moorden, dan ben je van jezelf al een ernstig labiel persoon. Dat betekent dus gelijk ook dat andere dingen in het leven je tot zulke daden kunnen aanzetten... BuBye met je argumenten Hirsch

( Wat is er overigens met de politiek aan de hand? Ik kan de helft van de namen van onze ministers niet eens meer uitspreken! Wie verwacht er nou dat ik ga luisteren naar 1 of andere aap uit het midden oosten? Ik wil gewone jans,klazen,henkies,peters,joosten etc in de politiek hebben, geen mohammeds en achmeds.... )
Terug naar boven
Sule
Advanced
Advanced

Rating: 24
BerichtGeplaatst: Do Jun 14, 2007 10:56 pm    Onderwerp: Reageer met quote
Ik herriner me een interview met Jack Thompson. Hij zegt:''90% van de studenten speelt Counter Strike of andere geweldadige spellen''. De interviewer:''Maar als spellen de oorzaak zijn van Columbine etc. dan zou er elke dag een Columbine zijn volgens uw redenering''

OWNED
Terug naar boven
Voltrix
Evil Gamer
Evil Gamer

Rating: 35
BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2007 9:44 am    Onderwerp: Reageer met quote
Ik lach ze allemaal recht in hun gezichten uit... lol gamers aanzetten tot geweld het enigste wat ik wel eens zou willen doen is hostel style Sad
Terug naar boven
BlackD3M0n
Advanced
Advanced

Rating: 2
BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2007 11:47 am    Onderwerp: Reageer met quote
Nou, ik ken genoeg mensen die veel gamen, en geen van hen zijn geweldadig/agressief (en ja, ze spelen shooters enzo Razz ) ik ben btw ook niet geweldadig Razz
Terug naar boven
The Grimreaper
Moderator

Rating: 0
BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2007 6:05 pm    Onderwerp: Reageer met quote
Dit is typisch weer een uitspraak van iemand die er de ballen verstand van heeft, en men moet dit soort dombo's van politici en buitenstaanders gewoon negeren ipv ze de aandacht geven waarom ze vragen.
Terug naar boven
wiebl
Elite
Elite

Rating: 42
BerichtGeplaatst: Za Jun 16, 2007 12:27 pm    Onderwerp: Reageer met quote
dan zou je films toch ook strenger aan moeten pakken?
Terug naar boven
Neo
Godlike
Godlike

Rating: 49
BerichtGeplaatst: Za Jun 16, 2007 1:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote
Beter je frustratie uiten in games dan in real life, zeg ik altijd maar aansteker
Terug naar boven
Yellow13NL
Elite
Elite

Rating: 33
BerichtGeplaatst: Do Jun 21, 2007 9:42 pm    Onderwerp: Reageer met quote
Neo schreef:
Beter je frustratie uiten in games dan in real life, zeg ik altijd maar aansteker

Helemaal mee eens, en zo heb ik het ook altijd gedaan. Ik heb nu echt spijt van Shadowrun, maar ik ga me agressie niet botvieren op de eerste die ik buiten tegenkom. Ik pas meestal wel een andere game, of ik ga even mijn pakje peuken leegroken of zoiets. Ik kan er niet over dat mensen niet inzien dat dit gewoon voor de ontspanning is. Bij de Bart Smit bij ons in Sneek vragen ze overigens wel vaak naar de ID van mensen, maar dat gebeurt ook maar bij een enkel personeelslid. Het gebeurt in ieder geval, daar gaat het om. WinkVery Happy
Terug naar boven
Duke
Evil Gamer
Evil Gamer

Rating: 14
BerichtGeplaatst: Do Jun 21, 2007 9:46 pm    Onderwerp: Reageer met quote
Nou, dat gebeurt hier echt maar zelden tot nooit, dat ze je om je legitimatie bewijs vragen. Ze hebben mij nog nooit om mijn leeftijd gevraagd (Bart Smit), ook niet toen ik een spel kocht dat 18+ gerate is.
Terug naar boven
o vet
Hardcoreposter
Hardcoreposter

Rating: 19
BerichtGeplaatst: Wo Aug 15, 2007 10:53 pm    Onderwerp: Reageer met quote
Vet
dan krijgen we GTA: Meneer, wilt u even uitstappen, ik heb deze auto dringend nodig om achter iemand aan te rijden die ik niet zo aardig vind. Daarna ga ik hem eventjes duidelijk zeggen dat ik hem niet meer wil zien. Dank u, dag.
Terug naar boven
Yellow13NL
Elite
Elite

Rating: 33
BerichtGeplaatst: Ma Sep 24, 2007 12:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote
o vet schreef:
Vet
dan krijgen we GTA: Meneer, wilt u even uitstappen, ik heb deze auto dringend nodig om achter iemand aan te rijden die ik niet zo aardig vind. Daarna ga ik hem eventjes duidelijk zeggen dat ik hem niet meer wil zien. Dank u, dag.

Ja, aan zoiets begin je dan wel te denken. Maar, wil je dat dan wel bij JT doen en niet bij de rest. En vergeet Phil G niet. WinkMr. Green
Terug naar boven

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Evilgamerz.com - Forum Forum Index // Dagelijks nieuws Tijden zijn in GMT + 1 uur

Pagina 1 van 1