Website index | Forum index | FAQ | Zoeken | Gebruikerslijst | Profiel | Bekijk profiel | Log in om je privé berichten te bekijken | Inloggen/Registreer
Overclock record 7.2 Ghz
Bekijk je berichten - Berichten sinds laatste bezoek

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Evilgamerz.com - Forum Forum Index // Hardware: Overclocking/tweaking
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
o vet
Hardcoreposter
Hardcoreposter

Rating: 19
BerichtGeplaatst: Za Dec 31, 2005 6:02 pm    Onderwerp: Overclock record 7.2 Ghz Reageer met quote
Het is pas vier maanden geleden dat de eerste melding van een 6GHz overklok binnenkwam, maar Fugger van XtremeSystems heeft nu al de volgende mijlpaal gehaald. Het lukte hem om een sample van de Pentium 4 570J (3,8GHz) met behulp van cascades over te klokken naar 7,2GHz bij een corespanning van 1,95 Volt. Hiervoor werd een DFI-moederbord met 925XE Alderwood-chipset gebruikt, dat in combinatie met geheugen van OCZ werd opgefokt naar een 1,52GHz FSB. Zoals gebruikelijk met dit soort extreme overkloks was de opstelling niet bepaald stabiel te noemen. Op 7,2GHz kwam de chip niet eens verder dan het BIOS, omdat het moederbord op die snelheid geen harde schijven meer herkende. Om toch Windows op te kunnen starten moest de FSB worden teruggezet naar 1,4GHz, waardoor de kloksnelheid van de processor nog 'maar' op 6,6GHz uitkomt. Om vervolgens ook nog een rondje SuperPi met succes te kunnen voltooien moest de chip nog verder omlaag, naar 5,9GHz. Dit is natuurlijk nog steeds een zeer indrukwekkend resultaat te noemen.

Stond op mijn eigen O Vet forum, gepost door el-pwned, alleen ik weet niet waar hij het vandaan heeft Smile
maar ik dacht laat ik het ff posten

+1 Sphinxx
Terug naar boven
-=SN][PER=-
Evil Gamer
Evil Gamer

Rating: 51
BerichtGeplaatst: Za Dec 31, 2005 6:26 pm    Onderwerp: Reageer met quote
Eh beetje oud nieuw.... Er is al 7.6 gehaald in windows... Dit is van vorig jaar ofzo.

Overigens is er ook al superpi op 7.4 ghz gedaan en kwam 17.7 seconden uit. Alleen is xtremesystems forum nu ff down. Zal zo wel posten Smile
Terug naar boven
Evil Portraits
Evil Gamer
Evil Gamer

Rating: 33
BerichtGeplaatst: Za Dec 31, 2005 6:36 pm    Onderwerp: Reageer met quote
Ja je kunt met de Sparc T1 (de programeer bare) in solaris dik 8 of 9 ghz halen alleen dan haalt hij me oude k6-2 niet eens in. Dat je een snelle processor wilt hebben ok, maar niet eens een OS kunnen starten of niet een door de bios heen komen heeft weinig zin he
Terug naar boven
-=SN][PER=-
Evil Gamer
Evil Gamer

BerichtGeplaatst: Za Dec 31, 2005 6:48 pm    Onderwerp: Reageer met quote
iPeLivA schreef:
Ja je kunt met de Sparc T1 (de programeer bare) in solaris dik 8 of 9 ghz halen alleen dan haalt hij me oude k6-2 niet eens in. Dat je een snelle processor wilt hebben ok, maar niet eens een OS kunnen starten of niet een door de bios heen komen heeft weinig zin he

Wat zeg ik nou Rolling Eyes
Terug naar boven
o vet
Hardcoreposter
Hardcoreposter

Rating: 19
BerichtGeplaatst: Za Dec 31, 2005 8:13 pm    Onderwerp: Reageer met quote
oh sorry, wist niet dat et al oud was, die gast poste het vandaag dus dacht zal wel beetje nieuw zijn
Terug naar boven
-=SN][PER=-
Evil Gamer
Evil Gamer

BerichtGeplaatst: Zo Jan 01, 2006 1:29 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Ziehier...

Topic: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=82284&page=5
Terug naar boven
Neo Genesis
Hardcoreposter
Hardcoreposter

Rating: 12
BerichtGeplaatst: Zo Jan 01, 2006 2:34 pm    Onderwerp: Reageer met quote
en toch krijgtie een pluspunt Shocked
Terug naar boven
-=SN][PER=-
Evil Gamer
Evil Gamer

BerichtGeplaatst: Zo Jan 01, 2006 2:39 pm    Onderwerp: Reageer met quote
Kennelijk checken de mods hier niets na Wink
Terug naar boven
nelis44
Evil Gamer
Evil Gamer

Rating: 54
BerichtGeplaatst: Zo Jan 01, 2006 10:23 pm    Onderwerp: Reageer met quote
lol wel uber 7,4 ghz nice overclock
Terug naar boven

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Evilgamerz.com - Forum Forum Index // Hardware: Overclocking/tweaking Tijden zijn in GMT + 1 uur

Pagina 1 van 1