Sniper: Ghost Warrior 2

thumbnail

Onlangs konden we lezen dat het eerste deel van Sniper: Ghost Warrior, ondanks vele kritiek toch een nette 3 miljoen exemplaren heeft verkocht. Natuurlijk kunnen zij niet concurreren met de verkoopcijfers van bijvoorbeeld een Call of Duty, maar al met al viel de game qua verkopen dus niet tegen. Een sequel is dus niet heel verrassend en vandaar dat we met deze preview eens willen kijken of Sniper: Ghost Warrior 2 een ware opvolger van deel 1 mag worden. Het spel staat gepland voor 15 maart en verschijnt voor de PlayStation 3, Xbox 360 en PC.

Rifle of machinegeweer?

Theoretisch gezien zou je mogen verwachten dat een game die de titel “Sniper” draagt voornamelijk gericht is op het sniperen. Dat wil zeggen, geen M16’s AK74’s of andere machinegeweren, maar puur alleen snipers en een handwapen. Nou bleek dit in het eerste deel niet zo te zijn, want je kon met een enkele druk op de knop wisselen van sniperrifle naar machinegeweer. Hiermee haal je eigenlijk de gehele sluipschutter ervaring al weg als je het mij vraagt. Gelukkig heeft ontwikkelaar City Interactive er ditmaal voor gekozen om wapens van dode tegenstanders niet meer bruikbaar te kunnen maken, wat inhoudt dat je het enkel met je sniper en handwapen zult moeten doen. Hieruit kunnen we al concluderen dat de focus in ieder geval wel gelegd wordt op het sniperen. Een andere verbetering ten opzichte van het vorige deel is dat je nu niet van een kilometer afstand al gespot wordt. Dit betekent dus dat je in alle rust geruisloos een plek kan uitzoeken om je tegenstanders daar vanuit een verdekte positie neer kan knallen. Let wel op dat je je doelwitten in één keer uitschakelt, want als je je positie verraad dan kun je een regen van kogels verwachten. Gelukkig is het ditmaal wel zo gemaakt dat wanneer je mist, je niet direct gedood wordt en wanneer je ongezien je positie verlaat heb je weer een nieuwe kans om slachtoffers te maken. Afhankelijk van het aantal vijanden zullen zij ook anders reageren. Een grote groep vijanden zal sneller op je af komen dan een kleine groep soldaten. Spot je een groepje van 2 vijanden, reken er maar niet op dat zij de held gaan uithangen en je komen opzoeken. Houd hier wel rekening mee dat een grote groep alles op alles zal zetten om je uit te schakelen, mits ze je gespot hebben.Al met al klinkt dit toch veelbelovend en het lijkt er op dat City Interactive er voor kiest om het sniperen zo realistisch mogelijk te maken.

CryEngine 3

De welbekende CryEngine 3 wordt gebruikt om de game er zo realistisch mogelijk uit te laten zien. De engine wordt onder andere gebruikt in Crysis3, welke zich grafisch toch wel tot een van de beste games mag noemen. Ook zal de A.I. een stuk slimmer zijn en vooral realistischer bewegen. Of Sniper: Ghost Warrior 2 er grafisch net zo uit zal zien als Crysis moet nog blijken, de game belooft in ieder geval veel goeds

Ondanks dat de game meerdere malen uitgesteld is, staat de titel momenteel gepland voor 15 maart. Uitstellen van een game is natuurlijk nooit mooi nieuws, maar soms loont het om de game uit te stellen en wat extra aandacht te besteden aan de ontwikkeling en afwerking. We kunnen in ieder geval niet een game verwachten die gauw afgemaakt is om de release te halen.


Genre: Actie | Release: 17-03-2013 | Uitgever: City Interactive | Ontwikkelaar: City Interactive
Graphics: 7.0 | Geluid: 7.5 | Gameplay: 5.0 | Besturing: 6.0 | Replay: 4.0
5.9
+ Op zich aardige campaign
+ Gelukkig al vrij goedkoop verkrijgbaar
+
- Veel te weinig multiplayermogelijkheden en maps
- Weinig vrijheid, erg lineair
- Vrij weinig variatie in gameplay

guest
0 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments

Naar boven